Så förbättrar vi din boendemiljö – åtgärder efter kundenkät

Vi strävar ständigt efter att förbättra kundservicen och boendemiljön för våra hyresgäster. Vår senaste kundenkät har gett oss värdefulla insikter om vad ni hyresgäster uppskattar och vilka områden som behöver förbättras. Här presenterar vi några exempel på planerade åtgärder för 2024 och 2025, baserade på resultatet från enkäten.

Björndammen

Temperatur/värmekomfort vintertid
För att öka nöjdheten med inomhustemperaturen vintertid byter vi fönster i hela övre och nedre Björndammen.

Skötsel av rabatter, buskar, träd och gröna ytor
Vi kommer att inventera och planera åtgärder gård för gård, med målet att fler ska bli nöjda med vår skötsel av utemiljön. I övre Björndammen har vi under våren invigt en gård med ny lekplats och nya planteringar, som vi hoppas ska uppskattas!

Städning av tvättstugor
Sedan förra mätningen har nöjdheten med städutrustning ökat med 20 procentenheter och nöjdheten med städning ökat med 9 procentenheter, men vi ser utrymme för ytterligare förbättringar. Som hyresgäst ska man städa efter sig efter man använt tvättstugan, och vi kommer under året att tydliggöra informationen om städning i tvättstugorna.

Vi ska också arbeta med vår dialog med städbolaget, säkerställa användningen av signeringslistor i alla tvättstugor och regelbundet följa upp städningens kvalitet. Vi kommer också att säkerställa rutiner för påfyllning av städmaterial.

Centrum

Inomhustemperatur vintertid: Galoppvägen och Hubertusvägen
Nöjdheten med inomhustemperaturen under vintertid har minskat sedan förra mätningen. Därför kommer detta att vara ett fokusområde för förbättring.

Trafikmiljö: Galoppvägen och Åkanten
Vi har sett en förbättring sedan mätningen 2020 men trafikmiljön i centrum är fortsatt ett utvecklingsområde. Vi kommer att lyfta frågan i dialog med Partille kommun.

Städning av trapphus
Under året kommer vi att anlita ett nytt städbolag. Tillsammans med det nya städbolaget kommer vi att göra ett omtag gällande städningen av trapphus för att säkerställa en hög kvalitet.

Sävedalen

Snöröjning och sandning vintertid
Nöjdheten med snöröjning och sandning har minskat. Vi ska tydliggöra våra rutiner för snöröjning och säkerställa att vi agerar direkt vid snöfall.

Skötsel av rabatter, buskar, träd och gröna ytor
Trots att många är nöjda med utemiljön, har resultatet sjunkit något. Vi kommer därför att se över alla gårdar och inventera trivselfaktorer sett till grönska och blomster i närmiljön.

Underhåll av trapphus: Ljungkullen
Vi ser att det är låg nöjdhet med underhållet av trapphus i området. Ett underhållsarbete har påbörjats under 2024 som vi hoppas ska öka nöjdheten.

Öjersjö

Miljörum: Hossaberget, Tallmossen och Grenvägen
Vi planerar att införa miljörum i dessa fastigheter, då många inte är nöjda med möjligheten till källsortering.

Mötesplatser: Skälstenen, Ekeblads väg och Hossaberget
Tillgång till bänkar och bord i dessa områden är ett utvecklingsområde vid dessa fastigheter. Vi kommer att därför se hur vi kan möta hyresgästernas önskemål om fler mötesplatser.

Städning av trapphus och tillsyn av källare
Under året kommer vi att anlita ett nytt städbolag. Vi planerar att införa signeringslistor i alla gemensamma utrymmen och ska säkerställa att inga utrymmen missas i städrutinerna. Vi kommer också att ha en regelbunden uppföljning av insatserna tillsammans med städbolaget.

Tack för att ni hjälper oss!

Genom dessa åtgärder hoppas vi kunna förbättra vår service och boendemiljö ytterligare, samt öka nöjdheten bland våra hyresgäster. Tack för att ni hjälper oss att bli bättre!

Läs mer om resultatet i kundenkäten