Hyresavier och fakturor via Kivra från och med 1 november 2022

Från och med den 1 november 2022 kommer det vara möjligt att få hyresavier och fakturor via Kivra, som är en digital brevlåda. Följande kommer då att gälla:

1. Du som betalar via e-faktura kommer inte att påverkas av Kivra.

2. För dig som inte är ansluten till Kivra blir det ingen förändring.

3. Du som redan är ansluten till Kivra och får idag dina hyresavier och fakturor via vanlig post kommer att få dem till Kivra i stället.

4. Vill du inte få hyresavier och fakturor till Kivra behöver du själv ändra detta via Kivra.

5. Du som betalar hyra via autogiro kommer att fortsätta ha det som betalningssätt men vid ändrat belopp från föregående månad kommer du att få hyresavin till Kivra om du är ansluten dit. Du kommer även att få eventuella fakturor till Kivra om du är ansluten dit.

För mer information se Kivras hemsida och under Partillebos boendefrågor.